انواع طراحی داخلی منزل

چرا باید از متخصصین طراحی داخلی کمک بگیریم؟

الفبای طراحی داخلی منزل، اگر دوست دارید یک خانه مسحور کننده داشته باشید؛ از آن خانه‌ها که مهمان‌ها با در، دیوار و وسایل دیگر آن عکس می‌اندازند، باید مانند یک معمار داخلی تمامی اشیاء تزئینی خانه، مبلمان منزل و حتی رنگ دیوارها را انتخاب کنید. یک طراح داخلی ماهر را تنها برای کلاس گذاشتن، استخدام نمی‌کنند. این افراد در دوره‌های طراحی داخلی منزل کلی درس خوانده‌اند و در مورد اصول نورپردازی، طراحی مبلمان خانه، انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها، کف، سقف، و حتی رنگ اثاثیه منزل اطلاعات دقیق و شاخصی دارند.

طراحی داخلی
طراحی داخلی

در طراحی داخلی خانه‌مان، سلیقه خودمان چه می‌شود؟

درست است که مهندس طراحی داخلی منزل طبق دانشی که دارد برای دکوراسیون داخلی خانه مشتری‌اش طرح می‌ریزد اما ابتدا اطلاعات دقیقی درباره سلیقه و خواسته مشتری‌اش به دست می‌آورد. این که شما چه مدل مبل یا چه رنگی را بیشتر از همه دوست دارید؛ ذهنیت روشن‌تری به متخصصان طراحی داخلی منزل می‌دهد. در نتیجه بهترین طرح را به شما می‌دهند و در پایان پروژه احساس می‌کنید که آن طراحی پس ذهن خودتان بوده، به شکل حرفه‌ای پخته و پردازش شده و حالا در واقعیت خانه خودتان آن شکلی است.

هنگامی که یک متخصص طراحی داخلی منزل تصمیم می‌گیرد پروژه‌ای را برای مشتری‌اش طرح ریزی کند، بر اساس احساسات و حال به‌خصوص یک روزش پلن کارش را طراحی نمی‌کند. طراحی داخلی منزل نیز مانند نقشه‌کشی ساختمان کلی مراحل دارد و متخصص طراحی داخلی و دکوراسیون، ابتدا سبک طراحی را تعیین می‌کند.

معرفی انواع طراحی

  • سبک طراحی داخلی مدرن منزل

این سبک از طراحی داخلی منزل، طیف بسیار گسترده‌ای دارد و در آن شاهدیم که متخصص حین طراحی از خطوط صاف و منظم، پالت‌های رنگی ساده و متریال ساده (جنس لوازم) مثلاً استیل یا شیشه استفاده کرده است. به‌طوری که در سبک مدرن طراحی منزل حس سادگی تمام خانه را پوشانده است. اشیاء استفاده شونده نمایی صیقلی، شفاف و براق دارند و اکثر آنها کم‌رنگ هستند.

دکوراسیون داخلی امروزی
  • سبک دکوراسیون داخلی امروزی یا معاصر

این سبک طراحی داخلی شاید به نظر شبیه به مدرن باشد اما تفاوت شاخصی باهم دارند. سبک مدرن از قرن بیستم شکل گرفت اما سبک امروزی که بعضی‌ها به آن سبک طراحی امروزی می‌گویند؛ انعطاف پذیری زیادی دارد و دست طراح را باز می‌گذارد. مثلاً متخصص طراحی داخلی می‌تواند از خطوطی با خمیدگی بیشتر هم در طرح خود استفاده کند.

  • سبک طراحی داخلی مینیمال منزل

این سبک طراحی داخلی خانه امروزی هم میان ایرانی‌ها طرف‌داران زیاده پیدا کرده است. رنگ‌ها و آیتم‌ها خیلی ساده هستند و بیشتر ظاهری خنثی دارند. زرق و برق اضافه دیده نمی‌شود. رنگ شاخص این سبک دکوراسیون داخلی، سفید است.

طراحی داخلی مینیمال
  • طراحی داخلی منزل به سبک صنعتی

این استایل طراحی منزل از زمان انقلاب صنعتی اروپا ایجاد شد و با دیدن آن حس ناتمام بودن به بیننده منتقل می‌شود، مثلاً آجر یا الوارهای چوبی. همچنین شاید در خانه بعضی افراد ترکیب مبلمان چرم و جعبه‌هایی که شکل و حروف خارجی روی آنها پرینت شده را دیده باشید که همگی المان‌های این سبک طراحی داخلی صنعتی است و بیننده را به یاد کارخانه‌های صنعتی دهه 17 و 18 میلادی می‌اندازد.

  • سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی خانگی

حتماً خانه دانمارکی‌ها، سوئدی‌ها و نروژی‌ها را در فیلم‌ها دیده‌اید. اصلاً چرا راه دور برویم لوازم شرکت بزرگ سوئدی ایکیا را که دیگر دیده‌اید. چهارچوب‌های فوق‌العاده ساده با طیف رنگی سفید و طوسی. در این سبک دکوراسیون خانگی طراح سعی می‌کند از نورپردازی طبیعی و لوازم چوبی، پلاستیکی و استیل ساده در اثر هنری خود به کار ببرد.

اسکاندیناوی در طراحی داخلی
طراحی داخلی کلاسیک سنتی
  • سبک کلاسیک سنتی غرب

در دکوراسیون داخلی منزل متخصص طراحی داخلی اگر تشخیص دهد سبک کلاسیک برای شما مناسب است؛ در انتخاب لوازم دکوری و اثاثیه منزل از چوب‌های تیره، رنگ‌های عمیق و سنگین مثل زرشکی، سبز یشمی، سورمه‌ای یا طلایی سیر استفاده می‌کند. پارچه‌های گران قیمت و طرح‌دار که جنس ابریشمی دارند یا گل‌دوزی‌های پرکار در آنها لحاظ شده، هم در سبک کلاسیک زیاد دیده می‌شود. این سبک یادآور زندگی اشرافی فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها است که تک‌تک اشیاء دکوری منزلشان را با وسواس و هزینه بالا انتخاب می‌کردند.

نیاز به مشاوره رایگان برای انتخاب سبک طراحی منزل خود دارید؟ همین حالا تماس بگیرید