وسایل نامناسب برای خانه های کوچک

خانه های کوچک

ما در این مقاله سعی داریم وسایلی را که نامناسب برای خانه های کوچک هستند، معرفی کنیم تا اگر قصد خرید وسایل جدید یا تعویض آنها را دارید اطلاعات مناسبی در این زمینه داشته باشید.

امروزه با افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره خانه متراژ، خانه ها برای خیلی از خانواده ها کوچک و کوچک تر شده است. انتخاب نادرست وسایل به خصوص برای خانه های کوچک در دراز مدت باعث خستگی و آشفتگی و عدم آرامش اعضای خانواده می شود که تعویض آنها بار اقتصادی زیادی به خانواده تحمیل می کند. پس اطلاع از مواردی که به ما در انتخاب درست و اجتناب از خرید وسایل نامناسب کمک می کنند، ضروری به نظر می‌رسد. 

مبلمان بزرگ و سلطنتی

خرید مبلمان بزرگ و سلطنتی برای خانه های کوچک اشتباه بزرگی است. سبک کلاسیک به دلیل داشتن مبل های سلطنتی و شلوغ نامناسب ترین و سبک مدرن و مینیمال به دلیل سادگی و زیبایی مناسب ترین گزینه برای خانه‌ های کوچک هستند.

انتخاب مبل های تاشو، راحتی و کوچک یا نیم ست به نظر مناسب تر است و فضای لازم برای حرکت کردن را فراهم می کند.

فرش کوچک

استفاده از فرش های کوچک در چیدمان، فضای خانه را کوچک تر نشان می دهد. بنابراین فرش بزرگ و مناسب انتخاب کنید. سالن خود را با پهن کردن فرش مناسب تقسیم بندی کنید و هر فرش را مخصوص یک فضا تعریف کنید. مثلا یک فرش برای پذیرایی، یک فرش برای نشیمن و یک فرش برای زیر میز ناهارخوری انداخته شود.

البته در خانه های کوچک امکان دارد تنها یک فضای نشیمن تعریف شده باشد که باید در انتخاب سایز فرش برای آن بسیار دقت کرد.

میزها و عسلی های بزرگ

خرید میزها و عسلی های بزرگ برای خانه های کوچک درست نیست؛ زیرا محدودیت فضا ایجاد می کنند. می توان از میزهای تاشو که بعد از اتمام کار جمع می شوند استفاده کرد.

همچنین برخی از مبل ها روی دسته ها عسلی های چسبیده به خود دارند و نیازی به خرید عسلی کنار مبل نیست. از میزهای عسلی کشودار هم می توان استفاده کرد تا وسایل پذیرایی داخل آن قرار داده شود.

برای آگاهی بیشتر این مقاله معرفی کاشی بین کابینتی پیشنهاد می شود.،

پرده کوتاه

برای پنجره ها چه کوتاه و چه بلند از پرده های بلند استفاده کنید؛ زیرا پرده های کوتاه سقف را کوتاه تر نشان می دهند و خانه کوچک تر دیده می شود. بهتر است پرده ها توری ساده و از سقف تا کف تهیه شوند.

از خرید پرده های با رنگ های تیره هم برای خانه های کوچک اجتناب شود. این در مورد رنگ پارچه مبل ها هم صدق می کند؛ زیرا رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند.

کوسن های زیاد

استفاده بی رویه از بالش و کوسن روی مبل ها برای خانه های کوچک اصلا گزینه خوبی نیست؛ زیرا باعث شلوغ و آشفته دیده شدن فضای خانه می شود و زیبایی مبل ها را می پوشاند. اندازه کوسن ها و بالش ها هم باید متناسب با اندازه مبل باشد.

تخت های بزرگ

از خرید تخت های بزرگ برای اتاق خواب های کوچک جدا خودداری کنید. استفاده از تخت های تاشو بهترین گزینه برای این اتاق هاست. تخت های جک دار و کشودار هم انتخاب خوبی برای استفاده از فضاهای زیر تخت است که می توان وسایل اضافی را در آنها جای داد.

اکسسوری و دکوری

استفاده از اکسسوری و دکوری به صورت افراطی باعث شلوغی و آشفتگی فضاهای کوچک می شود. می توان با کم کردن یا حذف برخی از آنها به فضای دلبازتری دست یافت و جلوه اکسسوری های باقی مانده را بیشتر کرد. همچنین در هنگام خرید اکسسوری توجه کنید که سبک آن با سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد.

کتابخانه و کمد

کمدهای بزرگ و جاگیر و کتابخانه ها جای زیادی در خانه های کوچک می گیرند. در صورتی که فضای خانه کوچک است کمد دیواری و شلف هایی که روی دیوار نصب می شوند گزینه بسیار بهتری هستند. ترجیحا درب های کمددیواری همرنگ دیوارها باشد تا یکنواختی در فضا ایجاد شود.

گل و گلدان

از استفاده بیش از حد گل و گلدان در سایزهای مختلف در همه جای خانه جدا خودداری کنید؛ زیرا خانه را کوچک تر نشان می دهد. می توان گلدان ها را در یک نقطه تجمیع کرد یا از استندهای زیبای موجود در بازار تهیه کرده و گلدان ها را روی آن قرار داد.

البته استفاده از یک درختچه یا گلدان با ارتفاع بلند به جای تعداد زیادی گلدان در خانه های کوچک گزینه بهتری است.

میز تلویزیون بزرگ

تلویزیون های امروزی برخلاف تلویزیون های قدیمی ضخامت کمی داشته و قابلیت خوبی برای نصب روی دیوار دارند و برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند. همچنین نیاز به خرید میز تلویزیون را رفع می کنند و از لحاظ اقتصادی هم به صرفه تر است.

برای آگاهی بیشتر این مقاله سنگ یا سرامیک کدام بهتر است؟ پیشنهاد می شود.

میز و صندلی غذاخوری

هنگام خرید میز و صندلی غذاخوری به متراژ خانه دقت کنید. میزهای بزرگ اغلب استفاده نمی شوند و فقط باعث شلوغ تر شدن خانه های کوچک می شوند. میز و صندلی های ظریف، صندلی های اپن و پایه بلند که در فضای آشپزخانه یا پشت اپن و جزیره استفاده می شوند و کمتر دست و پاگیر هستند، انتخاب بهتری است.

ظروف بدون استفاده

خرید ظروف بیش از نیاز مصرف یا بدون استفاده و صرفا دکوری برای خانه های کوچک اصلا توصیه نمی شود. این در مورد وسایل و عناصر دیگر نظیر رختخواب نیز صدق می کند. 

تردمیل، دوچرخه درجا و سایر وسایل ورزشی

قرار دادن وسایل ورزشی مثل تردمیل، دوچرخه درجا در خانه های کوچک مخصوصا در فضای پذیرایی اصلا کار جالبی نیست؛ چون علاوه بر اینکه فضا را شلوغ می کند، روی آن محلی برای قرار دادن حوله، لباس می شود که منظره زشتی را پدید می آورد.

در صورت تمایل به استفاده از این وسایل قرار دادن آن در یکی از اتاق ها گزینه بهتری است.

تاب ریلکسی و صندلی راک

وسایلی نظیر تاب ریلکسی یا صندلی راک که امروزه خیلی مورد اقبال واقع شده و برای ریلکس کردن به کار می رود با ابعاد بزرگی که دارند برای خانه های کوچک بسیار نامناسب به نظر می رسند.

مکان مناسب برای استفاده از آنها در تراس، بالکن یا حیاط خلوت می باشد.

اجرا، طراحی و بازسازی دلخواه با سامیت هوم 

شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم ارائه دهنده خدماتی مانند طراحی دکوراسیون، محوطه سازی، بازسازی ساختمان و ویلا با بالاترین کیفیت و مناسب‌‎ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام با مشاوران سامیت هوم تماس حاصل بفرمایید.

سامیت هوم خانه شما را زیباتر می‌سازد…

مقاله های پیشنهادی :