معرفی شومینه برقی

معرفی شومینه برقی

شومینه برقی یک منبع گرمای مکمل عالی و المانی تزیینی در طراحی داخلی پرکاربرد است که می تواند محیطی دنج را در خانه شما ایجاد کند و نسبت به شومینه های سنتی مزایایی دارد. از آنجا که با برق کار می کند و نیازی به تهویه ندارد، نصب آن بسیار ساده تر است.

به علاوه به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد. برخلاف شومینه های سنتی، لازم نیست نگران روشن کردن آتش یا تمیز کردن دوده و خاکستر باشید و با ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های LED، شعله‌های سوسوزن و صداهای ترق و توروق یک شومینه برقی می‌تواند زیبایی یک آتش واقعی را تقلید کند.

شومینه برقی چیست؟

شومینه برقی ظاهری مانند شومینه معمولی دارد با این تفاوت که از طریق برق انرژی موردنیاز خود را تامین می کند و دارای سیستم روشنایی خاصی است که حس شعله ور شدن چوب را به بیننده القا می کند. بعضی از انواع پیشرفته شومینه های برقی دارای کنترل از راه دور هستند که قابلیت کم و زیاد کردن نور و حرارت در آن وجود دارد.

قابلیت نصب شومینه برقی روی دیوار به صورت باکس و در مواردی درون دیوار وجود دارد.

انواع شومینه برقی

شومینه های برقی براساس نصب و کارکرد به انواع زیر تقسیم می شود.

ـ شومینه برقی دیواری: روی دیوار یا درون دیوار به کار می رود.

ـ شومینه برقی زمینی (پایه دار): مثل بخاری برقی روی زمین قرار می گیرد.

ـ شومینه برقی هوشمند:  با کنترل از راه دور قابل کنترل  است.

ـ شومینه برقی دو طرفه: از هر دو طرف نور و گرما می رساند.

ـ شومینه برقی سه طرفه: از سه طرف به محیط گرما و نور می دهد.

برای آگاهی بیشتر این مقاله سبک مدرن در طراحی دکوراسیون پیشنهاد می شود.

نحوه کار با شومینه برقی

شومینه برقی با استفاده از سیستم الکتریکی برق شهری تولید گرما می کند و مجهز به یک هیتر برقی است که با استفاده از سیستم کانوکشن کل فضای اتاق را به صورت یکسان و یکنواخت گرم نگه می دارد. این شومینه ها در شرایط استاندارد می توانند تا 100 مترمربع را گرم کنند و هیزم کامپوزیتی یا لامپ های LED شعله های واقعی را برای بیننده تداعی می کنند و بعضی از انواع آنها مجهز به RGB LED هستند که امکان انتخاب رنگ شعله با توجه به سلیقه شما را امکان پذیر می کند. روش کار شومینه برقی بسیار ساده است. 

مزایای شومینه برقی:

ـ زیبایی: شومینه های برقی با ظاهر مدرن و جذاب حس شومینه طبیعی را به شما می دهد.

ـ قابلیت کنترل آسان: تنظیم راحت و دقیق درجه حرارت از مزایای دیگر شومینه های برقی است که به دلیل وجود ترموستات تعبیه شده در آنها است. همچنین برخی از شومینه های برقی دارای ریموت کنترل هستند که به راحتی از دور قابل تنظیم هستند. برخی از آنها هم قابلیت کنترل دما از طریق گوشی های هوشمند و تبلت را دارند.

ـ بدون گاز و آلودگی و دود: برخلاف شومینه های طبیعی که دود زیادی در هنگام سوخت چوب ایجاد می کنند و بوی دود در منزل وجود دارد، شومینه های برقی بوی دود و آلودگی ناشی از آن را نخواهند داشت.

ـ راحتی نصب و نگهداری: شومینه های برقی مانند شلف روی دیوار با استفاده از پیچ و رول پلاک قابل نصب است و بنایی و کنده کاری نیاز ندارد و نیازی به متخصص جهت نصب نیست. همچنین با مصرف برق نیاز شما از خرید و نگهداری چوب را از بین می برد.

ـ انتقال کامل گرما به محیط: شومینه های برقی برخلاف شومینه های چوبی و گازی نیاز به دودکش ندارد و این امر از هدررفت قابل ملاحظه گرما جلوگیری می کند و تمام گرمای تولید شده وارد فضای خانه می شود.

ـ کمک به حفظ محیط زیست: جایگزینی شومینه های برقی به جای شومینه های چوبی باعث کاهش قطع درختان و تولید گازهای سمی و مضر حاصل از سوختن گاز در شومینه های گازی می شود که به حفظ و پاکیزگی محیط زیست کمک شایانی می کند.

ـ ایمنی بالای شومینه برقی: شومینه برقی در منازلی که کودک خردسال یا حیوان خانگی دارند، گزینه مناسبی است که می تواند جایگزین شومینه معمولی که در آنها امکان نشت گاز دی اکسید کربن و سوختگی وجود دارد، باشد. شومینه برقی با داشتن شیشه محافظ مانع از سوختگی می شود.

ـ قابلیت حمل و نقل: شومینه برقی را به راحتی می توان از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد که شومینه های چوبی و گازی این مزیت را هرگز ندارند.

ـ اشغال فضای متناسب با محیط: شومینه های برقی ابعاد مختلفی دارند که با توجه به فضا و محیط و متراژ خانه به شما امکان استفاده از آن را می دهد و نسبت به نمونه های مشابه شومینه های گازی و چوبی که فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، بسیار کم جا است.

ـ هزینه نصب کمتر: شومینه های برقی نیاز به لوله کشی و نصب دودکش ندارند و به راحتی از روی دفترچه راهنما می توان آن را در منزل نصب کرد که با توجه به هزینه زیاد نصب شومینه های چوبی و گازی و وقت گیر بودن نصب آنها یک مزیت و امتیاز دیگر برای شومینه های برقی است.

ـ دوام و عمر طولانی دستگاه: به دلیل عدم احتراق و تولید گازهای مضر و دود شومینه های برقی دارای طول عمر و دوام بیشتری نسبت به انواع شومینه های گازی و چوبی هستند و استفاده از رنگ های ضد خوردگی در پوشش خارجی این شومینه ها به طول عمر آنها افزوده است.

برای آگاهی بیشتر این مقاله قوانین و مقررات در اجاره خانه و ملک پیشنهاد می شود.

معرفی-شومینه-برقی - سامیت هوم

معایب شومینه برقی

ـ نداشتن حس طبیعی سوختن چوب و تماشای آتش طبیعی

ـ مصرف بالای برق و عدم استفاده از شومینه در مواقع قطع برق

ـ قیمت بالا که تهیه آن حدود 5 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد.

نکات ایمنی شومینه برقی

ـ قبل از نصب شومینه برقی دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید.

ـ حتما از محافظ برق استفاده کنید.

ـ از سیم سیار استفاده نکنید؛ زیرا در صورت گرم شدن منجر به آتش سوزی می شود.

ـ از رد کردن کابل برق از زیر موکت و فرش جدا خودداری کنید.

ـ از قرار دادن اجسام و الیاف اشتعال پذیر مانند مبلمان یا پرده در کنار شومینه برقی خودداری کنید.

ـ شومینه برقی را در محیط باز یا مرطوب مانند حمام قرار ندهید.

طراحی دلخواه با سامیت هوم 

شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم ارائه دهنده خدماتی مانند طراحی دکوراسیون، محوطه سازی، بازسازی ساختمان و ویلا با بالاترین کیفیت و مناسب‌‎ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام با مشاوران سامیت هوم تماس حاصل بفرمایید.

سامیت هوم خانه شما را رویایی‌تر می‌کند…

مقاله های پیشنهادی :