سبک مدرن در طراحی دکوراسیون

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون یکی از سبک های طراحی داخلی است.

به نظر شما آیا استفاده از کلمه مدرن در توصیف طراحی داخلی درست است؟

بیشتر مواقع مدرن و معاصر به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما این دو متفاوت هستند.

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون بر اساس یک جنبش طراحی در اواخر قرن بیستم رخ داد. استفاده از اثاثیه و مبلمان مدرن، مواد طبیعی و رنگ های خنثی و تک رنگی در سبک مدرن در طراحی دکوراسیون دیده می شود و جزئیات غیرضروری حذف خواهند شد.

درحالی که سبک معاصر به دوره خاصی برنمی گردد و سبکی است که در زمان حاضر دارای محبوبیت است. همچنین طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شود.

تاریخچه سبک مدرن در طراحی دکوراسیون

ریشه سبک مدرن در طراحی دکوراسیون به معماری و طراحی آلمانی و اسکاندیناویایی برمی گردد که سبکی ساده و بدون تزئین است. محبوبیت این سبک در نیمه اول قرن بیست ادامه داشت و مشتقات بعدی سبک مدرن در طراحی داخلی به عنوان مدرن و پست مدرن به اواسط قرن بیست برمی گردد.

شناخته شده ترین و تاثیر گذارترین سبک مدرن طراحی داخلی در مدرسه باهاوس آلمان ایجاد شد.

تعریف: طراحی و معماری اسکاندیناوی رنگ های خنثی و روشن را شامل می شود. استفاده از پنجره های بزرگ و همچنین فضای بزرگ به دلیل به حداکثر رساندن نور در محیط کاربرد دارد.

یکی از اصول کلیدی سبک مدرن در طراحی دکوراسیون پیروی فرم از عملکرد است. یعنی استفاده از هر وسیله و یا شیء تزیینی باید هدف موردنظر خود را انعکاس دهد.

در این سبک اگر حتی یک وسیله دارای هدف کاربردی نباشد می توان آن را حذف کرد.

برای آگاهی بیشتر این مقاله قوانین و مقررات در اجاره خانه و ملک پیشنهاد می شود.

ویژگی های سبک مدرن در طراحی دکوراسیون

فلسفه پشت سبک مدرن در طراحی دکوراسیون آن را یک انتخاب عالی برای افرادی که به فضاهای ساده و بدون تزئینات شلوغ علاقه دارند انتخابی عالی است.

در ادامه به چند ویژگی سبک مدرن طراحی داخلی اشاره می کنیم :

سادگی در خطوط

نقطه مقابل طراحی های قدیمی که شامل بافت های سنگین، کنده کاری ها و.. بود، سبک مدرن در طراحی دکوراسیون است. بیشتر اجزای استفاده شده در سبک مدرن طراحی داخلی از مبلمان گرفته تا طراحی اتاق ها، دارای خطوط تمیز و بدون جزئیات اضافی است.

استفاده از فلزات

استفاده از فلزاتی مانند کروم و فولاد ضدزنگ بخشی از طراحی داخلی به سبک مدرن را شامل می شود. همچنین فلزات سنتی مانند (آهن و فرفروژه ) در آن کمتر دیده می شود.

استفاده از کروم یا فولاد در بخش هایی از مبلمان، مانند پایه های میز یا قسمت هایی از صندلی کاربرد دارد. می توان از کروم در شیرآلات، دستگیره‌های در، کابینت و نرده ها نیز استفاده کرد. کروم بعد از صیقلی شدن درخشنده می‌‎شود و کمی رنگ آبی در آن دیده می شود که باعث می‌شود سرد به نظر برسد و به همین دلیل کمک خوبی برای دور شدن از سبک های قدیمی تر طراحی داخلی و بازسازی است.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی وسایل نامناسب برای خانه های کوچک را هم مطالعه کنید.

مینیمالیسم

با توجه به مفهوم سادگی که متاثر از باغ های ژاپنی و طراحی اسکاندیناوی است، مینیمالیسم می تواند سخت به نظر برسد.

در حالی که اصول این طراحی، ساده سازی اجزای زندگی است. مینیمالیسم با ساختن فضایی که در آن هر کدام از لوازم مانند مبلمان، کمد و هر چیز دیگری کاربردی متمایز و ضروری دارند، برای ساکنان خانه سبک روشنی از زندگی را فراهم می کند.

نحوه چیدمان لوازم در سبک مدرن در طراحی دکوراسیون با فرم و مدل طراحی یک عنصر ضروری در فضای داخلی مینیمالیستی  است.

انتخاب لوازم باید به گونه ای باشد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مجموع  قرارگیری آنها و نمای بیرونی لوازم، نمایش عالی از زیبایی شناسی و آرامش را ارائه دهند.

یکی از بهترین نمونه های طراحی مینیمالیستی و معماری مدرن، خانه فرانک لوید رایت است. رویکرد طراحی آن، ایجاد خانه ای مدرن است که سادگی و کارایی را با هم دارد.

مطالعه ی مطلب 20 راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه را از دست ندهید.

مینیمالیسم می تواند ذهن را متمرکز کند و اجازه می دهد دید بهتری نسبت به دنیای اطراف و مشاهده آن داشته باشیم.

به خصوص امروزه که ذهن افراد درگیر شبکه های اجتماعی و برنامه های پرمشغله شده است. خانه هایی با طراحی ساده و شفاف می تواند باعث کاهش این درگیری ذهنی شود.

برای اینکه در خانه خود یک فضای مینیمالیستی ایجاد کنید باید قوانینی را در نظر داشته باشید. اتاق های طراحی شده خاص جایگزین اتاق های نامرتب، سادگی در خطوط و استفاده از رنگ های طبیعی و یا رنگ های مونوکروم.

هر وسیله ای که در آن فضا قرار می دهید باید مکان خاص خودش را داشته باشد. دکورهای غیرضروری، وسیله های غیرقابل استفاده و هر مورد اضافی را باید حذف کرد و به جای آن به معماری و جزئیات خانه خود احترام بگذارید. طراحی مینیمالیسم بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است و این را به یاد داشته باشید هرچه کمتر، بیشتر است.

عدم به هم ریختگی

نداشتن به هم ریختگی که دارای رویکردی مینیمالیستی است با سبک مدرن در طراحی دکوراسیون مرتبط است.

از آنجایی که به هم ریختگی برای افراد مختلف تعریفی جداگانه دارد، در طراحی داخلی به سبک مدرن به لوازم جانبی اشاره دارد. یعنی استفاده از وسایلی مانند گلدان، سفال، استفاده بیش از حد بالش یا حتی فرش در آن وجود ندارد. هر گونه وسایل مانند کتاب و لوازم الکترونیکی در داخل کمد و دور از دید قرار می گیرد.

رنگ های برجسته

بیشتر خانه هایی که از سبک مدرن در طراحی دکوراسیون بهره گرفته اند، رنگ های خنثی و سایه های سیاه و سفید در آن دیده می شود.

همچنین استفاده از رنگ های پررنگ و اصلی برای کمک و شکستن رنگ خنثی کاربرد دارد. از این رنگ ها کمتر استفاده می شود و به ندرت آن را برای رنگ دیوار استفاده می کنند. استفاده از رنگ های برجسته برای یکی از وسایل مانند مبلمان تک رنگ، فقط در یک عدد مبل رنگ پررنگ مانند رنگ قرمز استفاده می شود یا یک صندلی نارنجی و یا کوسن زرد رنگ می توان استفاده کرد.

در نهایت می توان سبک مدرن در طراحی دکوراسیون را طیفی از زیبایی در نظرگرفت نه سبکی مشخص.

سبک مدرن طراحی جسورانه و روشن را دربرمی گیرد…

طراحی دلخواه با سامیت هوم 

شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم ارائه دهنده خدماتی مانند طراحی دکوراسیون، محوطه سازی، بازسازی ساختمان و ویلا با بالاترین کیفیت و مناسب‌‎ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام با مشاوران سامیت هوم تماس حاصل بفرمایید.

سامیت هوم خانه شما را رویایی‌تر می‌کند…

مقاله های پیشنهادی :