نکات و معیارهای اساسی در خرید ویلا

خرید ویلا

با رشد شهرنشینی و افزایش جمعیت داخل شهرهای صنعتی و کلانشهرها ، عمده افرادی که توانایی مالی در خرید یا رهن یک باغچه نقلی یا حتی یک ویلا لوکس را دارند اقدام به گذراندن تعطیلات و زمان استراحت خود در جایی بیرون از شهرهای بزرگ و شلوغ کرده اند .

اغلب مردم به دنبال فضای طبیعی و باز برای تمدد اعصاب هستند چرا که خانه‌های جدید اغلب متراژهای کوچکی داشته و پدیده شهرنشینی چشم انداز زیبایی را برای آپارتمان نشین‌ها فراهم نمی‌کند. با توجه به این موضوع بسیاری از مردم به سراغ خرید ویلا در خارج از کلان شهرها می‌روند که اصلی‌ترین گزینه آنها خرید زمین و ویلا در شمال کشور است.

خرید ملک و ویلا در شمال کشور به علت ازدیاد زمین های کشاورزی و تغییر کاربری به مسکونی به تعداد زیاد حال به صورت قانونی یا غیر قانونی افزایش چشمگیری داشته است. به این ترتیب هستند کسانی که سعی بر این دارند که ابتدا زمین ملک مورد نظر را خریده و سپس با سلیقه خود اقدام به ساخت بنای مورد نظر کنند.

نکات مهم در خرید ویلا

علی رغم خرید و فروش زیادی که در ارتباط با زمین و ملک در شمال کشور انجام می‌شود، نباید این موضوع را ساده در نظر گرفت چرا که در صورت هماهنگ نبودن انتظارات شما و معامله‌ای که انجام داده‌اید و هزینه‌ای که پرداخت شده، نتیجه منفی بلند مدتی را تجربه خواهید کرد.

نکته مهمی که در انجام هر معامله‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، آگاهی و اشراف کامل به زمین، ملک یا ویلایی است که در حال معامله آن هستید و باید تمامی جوانب کار را در این زمینه مد نظر داشته باشید تا به یک معامله امن و موفق دست پیدا کنید. در ادامه به بررسی چند نکته مهم در خرید ملک در شمال کشور می‌پردازیم.

در انتخاب یک ویلای مناسب فاکتور های مهمی تاثیرگذار هستند. از مهم ترین این معیار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دو معیار مهم اولیه در انتخاب ویلا بودجه و هدف فرد از خرید ویلا می باشد. باید مشخص شود هدف از خرید ویلا سرمایه گذاری و اجاره است یا برای آرامش و زندگی بهتر خریداری می شود. بعد از این موضوع باید بر اساس بودجه در نظر گرفته شده در موقعیت مورد نظر به دنبال ویلا با متراژ متناسب با بودجه بود.

موقعیت

برای تعیین موقعیت باید تمامی جوانب از جمله میزان رشد در آن منطقه، قیمت خرید و فروش و غیره را بررسی کنید تا اشراف بیشتری نسبت به منطقه مورد نظر به دست بیاورید. همچنین اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید باید بدانید که کدام مناطق به دریا نزدیک‌تر هستند و دید بهتری نسبت به آن دارند و کدام برای ساخت ویلایی جنگلی مناسب‌تر هستند.

علاقه شما تعیین کننده این گزینه خواهد بود. ویلاهای جنگلی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در دل طبیعت بوده و از هیاهو و سر و صدای شهر به دور باشند و ویلاهای ساحلی نیز مناسب افرداری است که عاشق دریا و ساحل هستند.

با توجه به این موضوع، برای مثال شهر نوشهر گزینه خوبی برای آن دسته از افرای است که به خرید ویلای ساحلی علاقمند هستند چرا که نوشهر از مناطق خوب ساحلی است که گزینه‌های مناسبی برای گردشگران در روستاهای خود دارد و ویلاهایی با منظره‌های فوق العاده از دریا را برای فروش دارد.

سند و نکات قانونی در خرید ویلا

پیش از انجام هر معامله‌ای باید از سند دار بودن زمین مطمئن شوید چرا که در برخی از معاملات، افراد سودجود و غیر قابل اعتمادی وجود دارند که اگر دقت و توجه کافی را نداشته باشید سرمایه خود را از دست خواهید داد و برای باز پس گرفتن آن دچار دردسر خواهید شد.

برای انجام این کار بهتر است در هنگام معامله از کمک یک فرد متخصص و قابل اعتماد استفاده کنید. خرید زمین در شمال کشور از جمله کارهایی است که باید برای خرید در هر قسمتی از آن به سراغ شهرداری بروید و مطمئن شوید که این زمین یا ملک مشکلات ساختی و یا حقوقی نداشته باشد.

برای مثال باید مطمئن شوید که زمین نیاز به عقب نشینی یا اعمال موارد حقوقی دیگری را نیز دارد یا خیر.

مطلب مرتبط با این موضوع را در سایت ما بخوانید: اصطلاحات کلیدی در حوزه مسکن

کاربری زمین

باید هدف از خرید ملک و ویلا مشخص باشد. برای مثال اگر می‌خواهید اقدام به ساخت یک مجموعه تفریحی یا ورزشی یا تجاری کنید، باید کاربری آن را پیش از ساخت مشخص کرده و نیازهای آن منطقه را نیز برای احداث این دست بناها ارزیابی کرد. چرا که نیازهای بالقوه‌ای که یک منطقه دارد به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

 

قیمت ویلا در شمال کشور

  در منطقه شمالی کشورمان معیار های اصلی تاثیر بر قیمت ویلا ، فاصله آن تا دریا و جنگل می باشد. مثالا قیمت ویلا در شمال با چشم انداز زیبای دریا یا جنگل بالاتر از گزینه‌های دیگر خواهد بود به خصوص اگر این منظره، چشم انداز دریا و جنگل باشد.

یک عامل تعیین کننده دیگر برای تعیین قیمت زمین در شمال کشور اجازه ساخت و برخورداری از خدمات رفاهی و تفریحی در آن منطقه است. قبل از انجام معامله بهتر است از مشاوران املاک در آن منطقه از نرخ قیمت ویلا در شمال کشور به خصوص آن منطقه کسب اطلاع کنید و اگر قیمت آن پایین بود بهتر است این ملک را به لحاظ مشکلات حقوقی و قانونی بررسی کنید.

در زمان خرید ویلا در شمال کشور حتما به موقعیت جغرافیایی آن دقت کنید چرا که بسیاری از ویلاهایی که با قیمت ارزان نیز به فروش می‌رسند، در مناطق خطرناکی مانند حریم رودخانه یا دامنه کوه ساخته شده اند که این موضوع به دلیل خط بلایای طبیعی امنیت ساکنین را تهدید خواهد کرد.

قبل از ساخت ویلا در شمال کشور حتما مجوزهای رسمی برای ساخت و ساز ویلا را بررسی کنید. برای این منظور پیش از شروع کار پیمانکاری باید مهندسین ناظر مجوزهای لازم را کسب کنند چرا که در غیر این صورت ساخت ویلا غیر قانونی خواهد بود.

برای خرید زمین در شمال نکته بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که آن رعایت حریم جاده برای زمین‌های جنگلی و رعایت حریم ساحل برای زمین‌های ساحلی است. اگر در این زمینه با یک مشاور املاک مورد اعتماد مشورت نکنید گاهی اوقات مجبور خواهید شد که قسمت عمده‌ای از زمین خود را از دست بدهید و مجبور شوید آن را در اختیار شهرداری، راهداری و یا اداره منابع طبیعی قرار دهید.

نتیجه گیری

به عنوان نکات نهایی ، باید در نظر گرفت که حتما از لحاظ قانونی و حقوقی ملک و ویلای مورد نظر مشکلی نداشته باشد. بر اساس بودجه و اهداف خود از سرمایه گذاری و خرید ویلا باید محدوده و نوع ساختمان و ویلا را مشخص نمود. در نظر گرفتن نکات امینی و امنیتی آن محدوده و ویلای مورد نظر بسیار مهم می باشد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید . 

مقاله های پیشنهادی :