طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

مینیمال به زبان فرسی به هنر ساده و یا کمینه گرایی گفته می شود که برای طراحی آن نیاز به هیچگونه ابزار و تجهیزاتی ندارید. در واقع طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال ساختار پیچیده ای ندارد. در این مقاله درباره طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال با شما صحبت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که طراحی سبک مینیمال به منای اجرای ساده در طراحی منزل شما نیست و برای پیده سازی و اجرای صحیح آن باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کرد. با ما همراه باشید تا از ویژگی و گام های طراحی دکوراسیون مینیمال مطلع شوید.

شرکت فنی مهندسی سامیت هوم انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی را با توجه به سلیقه شما اجرا خواهد کرد. شما می توانید برای دریافت خدمات طراحی دکوراسیون داخلی با شماره 02188521781 تماس بگیرید.

مقالات: سیستم گرمایشی مناسب برای خانه ها

 

تاریخچه دکوراسیون مینیمال

استفاده و ظهور سبک طراحی دکوراسیون مینیمال در دهه 1920 میلادی توسط ریچارد هالووی طراح و معمار فرانسوی در معماری و فضای بیرونی خانه ها شروع شد و بعدها طی گذشت زمان این طراحی به درون خانه ها نیز راه پیدا کرد.

در واقع طراحان این سبک با ذهنیت کمیت، بیشترین است و با تأکید بر شکل و ظاهر دکوراسیون و تجهیزات خانه مانند مبلمان و اکسسوری ها و ضرورت و کارایی آنها چیدمان منزل را انجام می دادند.

پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی دکوراسیون پشت تلویزیون را مشاهده نمائید.

 

سبک طراحی مینیمال

مینیمال به سبک های کاملا ساده گفته می شود که بیشتر برای احساس آرامش بیشتر و دور بودن از فضای شلوغ و نامنظم می باشد. معمولا افرادی که از شلوغی و نامنظم بودن افراط دارند برای طراحی این سبک را انتخاب میکنند.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که طراحی مینیمال بیشتر به نحوه چیدمان و استایل وسایل و نیز تجهیزات تمرکز می کند، در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی شما باید از چیدمان وسایل زیاد در محیط کوچک پرهیز کنید تا بتوانید فضایی منظم و ساده برا داشته باشید.

هدف و پایه اصلی این سبک ایجاد یک نظم خاص برای بالا بردن آرامش و ایجاد انرژی مثبت در محیط خانه می باشد.

ساده گرایی و ساده پسندی از اساس و نکات مهم این ویژگی به شمار می رود. مینیمالیسم جنبشی در اشکال مختلف هنری، بخصوص در هنرهای تجسمی و موسیقی دارد.

این سبک برای از بین بردن رنگ های شلوغ، فرمهای نامنظم و اشکال بسیار مناسب می باشد. مینیمالیسم یک سبک طراحی کاملا ساده می باشد که بر ساده بودن عناصر دلالت دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال - سامیت هوم

استفاده از فضای مفید در سبک مینیمال

امروزه خانه ها دارای متراژهای بسیار کوچکی هستند، به همین دلیل توجه بسیاری از صاحب خانه ها استفاده بهینه و ایجاد فضای خالی در منزل است. قبل از انتخاب سبک طراحی ابتدا خانه خود را بررسی کنید و از هر قسمت منزل به صورت بهینه استفاده نمائید.

رعایت و پیروی از این اصول به شما در چیدمان منظم خانه کمک شایانی می کند. از وسایل و تجهیزات کم استفاده کنید تا بتوانید به راحتی به خانه خود نظم دهید. این موارد تمامی فضاهای نامنظم خانه شما را منظم خواهد کرد و حال روحی افراد با داشتن این نظم بهتر می شود.

اگر محل زندگی و یا کسب و کار شما محدوده بهارستان است مقاله طراحی دکوراسیون داخلی محدوده بهارستان را از دست ندهید.

در طراحی دکوراسیون مینیمال کمیت را ترجیح دهید

اگر قرار است طراحی شما عملکردی، زیبا و ساده باشد کار شما کمی پیچیده خواهد شد. برای چیدمان و استفاده از تجهیزات خود برنامه ریزی کنید و محیط پیرامون خود را دقیق بررسی کنید.

وسایلی را انتخاب کنید که با محیط شما سازگاری داشته باشد و با الگوهای روز هم خوانی داشته باشد.

مقالات: طراحی دکوراسیون محدوده میدان آرژانتین

 

الگو ساده در دکوراسیون مینیمال

استفاده و بهره گیری از الگوی ساده از نشانه و ارکان اصلی این سبک می باشد. بسیاری از معماران بر این عقیده هستند که قبل از طراحی باید فضا را به صورت کاملا دقیق بررسی کرد و با مشاهده دقیق از جز به جز محیط استفاده مطلوب را کرد.

بهره مند شدن از این ساده گرایی موجب ایجاد وضوح و ایجاد آرامش در معماری بیرونی و دکوراسیون داخلی می شود.

از مزایای استفاده از سبک مینیمال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشکال ساده
  • فضای کاربری باز
  • دیوارهای داخلی کم
  • مکان های ذخیره سازی زیاد
  • منظم بودن فضا

 

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

همان طور که در بالا اشاره کردیم این سبک دارای سبک و الگوی ساده می باشد. به طور کلی استفاده از رنگ های شلوغ و جیغ و پر زرق و برق در این سبک به هیچ عنوان توصیه نمیشود و هیچ جایگاهی ندارد. معمولا در طراحی دکوراسیون مینیمال از رنگ های پایه استفاده می شود.

استفاده از رنگ سفید، خاکستری و دیگر رنگ های پایه و خنثی در این سبک کاربرد فراوانی دارد. پیروی از این سبک استرس و هیجانات را کاهش می دهد. در مجموع اگر از جمله افرادی هستید که نیاز به آرامش دارید این سبک برای شما مفید می باشد.

مقالات: طراحی دکوراسیون داخلی محدوده پیروزی

استفاده از المان های ساده

یکی دیگر از ویژگی های سبک طراحی دکوراسیون مینیمال استفاده از عناصر مهم و اساسی می باشد. در این سبک استفاده از عناصر نیاز به دقت و مهارت دارد. برای انتخاب المان های ساده پیشنهاد می شود از وسایل پایه و اساسی استفاده نمائید.

برای مثال تنها از یک الی دو تابلو و یک گلدان تزئینی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید و با استفاده از وسایل تزئینی از شلوغ بودن منزل خود جلوگیری کنید.

انتخاب مبلمان با رنگ های پایه در طراحی دکوراسیون مینیمالیستی تأثیر بسیار زیادی دارد. پس از این موارد نوبت به نورپردازی، طراحی دیوار در دکوراسیون مینیمال و … می باشد که می توانید از متخصصین سامیت هوم در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

ویژگی های طراحی دکوراسیون مینیمال

  • بهره گیری از لوازم کاربردی
  • هزینه کم
  • استفاده از تجهیزات و المان های پایه
  • کاهش استرس و اضطراب
  • حدف وسایل غیر ضروری
  • مصرف بهینه از فضا
  • ایجاد حس آرامش
  • ایجاد نظم در محیط

 

معایب استفاده از دکوراسیون مینیمال

  • سادگی
  • استفاده نکردن از اکسسوری های فانتزی
  • خسته کننده بودن الگوها
  • پیروی از یک اصول
  • استفاده از متریال پایه

 

طراحی دکوراسیون مینیمال با سامیت هوم

شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم ارائه دهنده خدماتی مانند طراحی دکوراسیون، محوطه سازی، بازسازی ساختمان و ویلا با بالاترین کیفیت و مناسب‌‎ ترین قیمت در سریع‌ ترین زمان ممکن است. با مشاوره و راهنمایی از مشاورین ما و برآورد بودجه و هزینه خود می توانید بهترین خدمات طراحی دکوراسیون داخلی را از ما دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام با مشاوران سامیت هوم در ارتباط باشید و یا به صفحه تماس با ما سایت مراجعه نمائید. سامیت هوم خدماتی نظیر بازدید و کارشناسی را به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهد دارد. همچنین چیدمان بعد از طراحی نیز به عهده متخصصین شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم می باشد.

مقاله های پیشنهادی :