انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

دانستن انواع سبک های دکوراسیون داخلی یکی اولین قدم ها برای شروع طراحی داخلی می باشد. در این مقاله درباره سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی مانند سبک مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و … صحبت خواهیم کرد.

با شرکت فنی مهندسی سامیت هوم در تماس باشید تا از انواع سبک های این طراحی مطلع شوید. برای کارشناسیو مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره 02188521781 در تماس باشید و از خدمات شرکت فنی مهندسی سامیت هوم بهره مند شوید.

مقالات: سیستم گرمایشی مناسب برای خانه ها

 

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

مدرن یک واژه کاملا بزرگ و گسترده ی باشد که در زمینه دکوراسیون خانه معمولا شامل خطوط صاف و یک دست، استفاده از رنگ های ساده مانند استیل و شیشه گفته میشود.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن حس سادگی در همه تجهیزات و بخش های خانه دیده می شود. صاف، شفاف، براق و یکدست بودن تجهیزات خانه از ویژگی های سبک مدرن می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم در طراحی دکراسیون داخلی مدرن، استفاده از شکل های هندسی مانند دایره و چهارگوش می باشد. هر کدام از این اشکال بیان کننده ویژگی منحصر به فرد می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اشکال چهارگوش مانند مربع نشان دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن میب اشد و اشکال مهنحنی مانند دایره احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را تشریح می کند.

مقالات: طراحی دکوراسیون پشت تلویزیون

 

سبک دکوراسیون مینیمال

در مقاله گذشته درباره طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال صحبت کرده ایم. این نوع سبک همانند سبک مدرن ولی ساده و بی آرایش تر میب اشد. در این سبک پالت های رنگی از نوع رنگ های پایه هستند و هیچ کدام از لوازم منزل زرق و برق دار نیستند. یکی از رنگ های پرکاربرد در رنگ مینیمال رنگ سفید می باشد.

در واقع می توان گفت سبک مینیمال به سادگی و حذف تمام المان های پیچیده و اضافی مشهور است. یکی دیگر از ویژگی های سبک مینیمال استفاده از تضاد رنگ ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال را مطالعه نمائید.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی - سامیت هوم

سبک دکوراسیون صنعتی

سبک های صنعتی الهام و ایده گرفته از سبک های قدیمی زمان انتقلاب اروپاییان و خانه های قرن 17 و 18 میلادی است. در بیشتر طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک مشاهده عناصری هستیم که حس ناتمام بودن طراح را نمایش می دهد.

استفاده از مبلمان چرم دارای طرفداران زیادی در بین اشراف و کارخانه داران داشته است و به همین خاطر این سبک به یکی از سبک های جذاب صنعتی به شمار می رود. استفاده از جعبه های پرینت دارد در این طراحی، جذابین دکوراسیون داخلی شمارا دو چندان می کند.

مقالات: اهمیت زیباسازی سقف منزل

 

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

این سبک برگرفته از سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است. در طراحی اسکاندیناوی، استفاده از مبلمان به سبک یک آثار هنری نستا می باشد. از جمله ویژگی های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی می توان به استفاده از پالت های رنگی تمام سفید، پلاستیک های روشن و استیل، کفپوش های قطعه ای، نورپردازی طبیعی و غیره اشاره کرد.

سبک اسکاندیناوی یک سبک بسیار مدرن می باشد که به سبک مینیمال بسیار نزدیک است و می توان گفت که این سبک بیشتر ویژگی های سبک مینیمال را در خود جای داده است.

 

سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم

سبک مدرن دهه نود میلادی یکی از طرح های کاملا سنتی میباشد که در دهه 1900 بوجود آمد. در این سبک شاهد بخش هایی از سبک مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب می آید.

مقالات: طراحی دکوراسیون داخلی محدوده بهارستان

 

دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه

از منحصربه فرد ترین دکوراسیون های داخلی طراحی دکوراسیون سنتی خاورمیانه است که در آن گلیم و فرش حرف اول را میزند. آز ویژگی های اصلی این طراحی می توان به استفاده از رنگ های گرم و تند به همراه نقش های سنتی و ایرانی اشاره کرد.

استفاده از پشتی و بالشتک های طرح سنتی در این دکوراسیون از موارد بسیار جذاب است. امروزه برای نمایش این بالشتک ها از مبلمان با روکش های سنتی استفاده می شود.

 

طراحی دکوراسیون داخلی شرق دور

شرق دور به کشورهای چین و ژاپن گفته می شود. دکوراسیون سنتی این کشورها بسیار ساده و شیک می باشد. این سبک از طراحی نمایش دهنده زندگی فروتنانه و به دور از تحملات مردم می باشد.

استفاده از میز و صندلی های کوتاه و مربع شکل، استفاده از تشک به جای تخت، بهره گیری از درب و پنجره کشویی از ویژگی های اصلی این طراحی هستند. در این سبک، به دلیل استفاده از لوازم و عناصر گوشه دار به سبک طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن نزدیک می باشد.

 

طراحی دکوراسیون فرانسوی

رنگ های ملایم و گرم، استفاده از طیف رنگی قرمز و طلایی و استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر از ویژگی های اصلی این طراحی هستند. درمیان انواع سبک های دکوراسیون داخلی معمولا از ظرف های تزئینی چینی استفاده می شود.

روکش مبل دامن دار و استفاده از پرده های بلند از دیگر ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی است. همچنین استفاده از فرش در این دکوراسیون از عناصر بسیار مهم می باشد.

 

انجام انواع دکوراسیون های داخلی

شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم ارائه دهنده خدماتی مانند طراحی دکوراسیون، محوطه سازی، بازسازی ساختمان و ویلا با بالاترین کیفیت و مناسب‌‎ ترین قیمت در سریع‌ ترین زمان ممکن است. با مشاوره و راهنمایی از مشاورین ما و برآورد بودجه و هزینه خود می توانید بهترین خدمات طراحی دکوراسیون داخلی را از ما دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام با مشاوران سامیت هوم در ارتباط باشید و یا به صفحه تماس با ما سایت مراجعه نمائید. سامیت هوم خدماتی نظیر بازدید و کارشناسی را به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهد دارد. همچنین چیدمان بعد از طراحی نیز به عهده متخصصین شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم می باشد.

مقاله های پیشنهادی :