طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور

طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور

دکوراسیون داخلی به سبک شرق دور برگرفته از دکوراسیون کشورهای ژاپن و چین می باشد که این طراحی بسیار ساده و الهام گرفته از طبیعت می باشد. این سبک از طراحی طبق سادگی و دور یاز تجملات بنا شده است.

برای طراحی دکوراسیون داخلی شرق دور از دیزاین داخلی کاملا طبیعی و ساده استفاده میشود و نظم کاملا خاص و منحصر به فردی در فضا برقرار است که می تواند فضا را خاص و زیبا نمایش دهد.

تا انتهای این مقاله در شرکت فنی مهندسی سامیت هوم همراه باشید تا از مزایا و ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور بیشتر آشنا شوید. برای مشاوره و کارشناسی و همچنین بازدید رایگان می توانید با دفتر سامیت هوم با شماره 02188521781 تماس بگیرید و از خدمات این شرکت به صورت ویژه بهره مند شوید.

پیشنهاد میکنیم مقاله بازسازی خانه به همراه ایده های عالی و کاربردی و کم هزینه را از دست ندهید.

طراحی دکوراسیون داخلی شرق دور با استفاده از عناصر طبیعی

در شرق آسیا توجه ویژه ای به طبیعت می شود و طبیعت را بسیار ارزشمند و محترم می دانند. بیشتر مردم کشورهای چین و ژاپن برای برقراری محکم تر و بیشتر با طبیعت برخی از عناصر طبیعی را وارد خانه خود می کنند.

استفاده از درختان کوچک یا بونسای یکی از تجهیزات و اکسسوری های طبیعی می باشد که می توان در اکثر خانه های شرق دور مشاهده کنید. استفاده از درختان بامبو را می توانید در فضای دکوراسیون شرق دور به خصوص در کشور ژاپن مشاهده نمائید.

همچنین در این سبک از گیاهانی همچون ارکیده و نخل که دارای برگ های سبز و براقی هستند برای آراستن فضای داخلی استفاده می شود. یکی دیگر از راه های نزدیک شدن به طبیعت استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور می باشد.

معمولا در ساخت دیوار، درب ها، شبکه ها و قاب های صفحات از چوب های طبیعی استفاده می شود. از رایج ترین چوب هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور استفاده می شود می توان به چوب درختان افرا، شوکران، کاج قرمز، سرو و بامبو اشاره کرد که از این نوع چوب ها برای زیبایی و طراوت فضای دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

یکی دیگر از روش های ارتباط با طبیعت استفاده از درب های کشویی بزرگ می باشد که باعث فراهم شدن شرایط میشود که امکان استفاده از نتظر مختلف طبیعت از هر طرف را فراهم می کند.

مقالات بیشتر: طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

تجهیزات مورد استفاده در طراحی دکوراسیون شرق دور

در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک شرق دور از عناصر و تجهیزاتی استفاده میشود که شما به راحتی شاهد تفاوت و زیبایی این طراحی نسبت به دیگر طراحی ها مانند طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال خواهید بود.

در این سبک از طراحی صندلی و میزهای مورد استقاده شده مربع شکل و کوتاه هستند. همچنین برای استراحت به جای استفاده از تخت خواه از تشک استفاده میکنند. اکثر پنجره ها و درب ها این نوع طراحی شکل کشویی دارند و اغلب از جنس چوب هستند.

بجای استفاده از مبلمان راحتی در این دکوراسیون، از کوسن های مبلی استفاده میشود و در هنگام جمه های صمیمی و دوستانه غالبا مبلمان خالی می باشد. در ادامه به بررسی شباهت های طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور با سبک مدرن را برای شما توضیح می دهیم.

مقالات: طراحی دکوراسیون داخلی سبک صنعتی

استفاده از پالت های رنگی در دکوراسیون شرق دور

معمولا برای دیزاین و استفاده از پالت های رنگ در دکوراسیون داخلی سبک شرق دور از رنگ های ملایم و خنثی استفاده می شود. همچنین در این سبک می توانید با توجه به سلیقه خود از رنگ های شاد و گرم استفاده نمائید. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور سعی می شود بیشتر از رنگ های طبیعی و برگرفته از طبیعت استفاده شود.

معمولا در این طراحی دکوراسیون برای کفپوش ها از چوب و از کاشی با رنگ های خاکستری استفاده می شود و بجای دیوار از صفحات چوبی پوشیده از کاغذهای مات و یا روشن استفاده میشود.

مقالات: طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

استفاده از پالت های رنگی در دکوراسیون شرق دور

معمولا برای دیزاین و استفاده از پالت های رنگ در سبک دکوراسیون داخلی سبک شرق دور از رنگ های خنثی و ملایم استفاده می شود. همچنین در این سبک می توانید با توجه به سلیقه خود از رنگ های گرم و شاد استفاده نمائید. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور سعی می شود بیشتر از رنگ های طبیعی و برگرفته از طبیعت استفاده شود.

معمولا در این طراحی دکوراسیون برای کفپوش ها از جنس چوب و از کاشی با رنگ های خاکستری رنگ استفاده می شود و بجای دیوار از صفحات چوبی پوشیده از کاغذهای مات و یا روشن استفاده میشود.

شباهت های دکوراسیون شرق دور با سبک مدرن

سبک طراحی دکوراسیون داخلی شرق دور به دلیل استفاده از تجهیزات مربعی و گوشه دار برای دیزاین به سبک مدرن بسیار نزدیک است. در سبک دکوراسیون شرق دور سادگی و استفاده از طرح های ساده و بی آلایش به عنوان اساس و پایه کار حرف اول را می زند که همین سادگی و دوری از زرق و برق به سبک دکوراسیون مدرن نزدیک می باشد.

مقالات: طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

استفاده از وان در طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور

استفاده از وان از جمله تجهیزاتی می باشد که از اهمیت بسیار ویژه برخوردار هستند. بسیاری از افرادی که از این سبک استفاده میکنند معتقد هستند که فروان و صدای آرامش بخش آب درون وان باعث آرامش می شود. همچنین پاکی و روان بودن آب حس رویایی و بی نظیری را در شخص ایجاد میکند که می تواند از نظر روحی و جسمی تأثیر بسیار مطلوبی را داشته باشد.

معمولا وان های مورد استفاده در شرق دور کوچک و عمیق هستند و یک صندلی کوچک برای نشستن در آن طراحی شده است. این نوع فرهنگ مناسب افرادی میب اشد که به سلامتی روح و جسم خود اهمیت بسیار زیادی می دهند.

استفاده از این نوع وان ها نمایش دهنده محیطی خاص و آرام مانند چشمه های آب گرم قدیمی می باشد که علاوه بر ایجاد طراوت باعث آرامش روح و روان و جسم می شود.

خدمات: طراحی دکوراسیون داخلی محدوده زعفرانیه

ایجاد فضای باز و روشنایی در دکوراسیون شرق دور

طراحی دکوراسیون سبک شرق دور برای تزیین خانه، طراحی مینیمالیستی و فضای باز جز قوائد و اصول های اولیه این نوع سبک می باشد. استفاده از نور طبیعی در این نوع طراحی از مهم ترین موارد طراحی این سبک می باشد.

پنجره های گسترده و بزرگ با نورگیرهای سقفی از روش های مرسوم و رایجی است که در این سبک از طراحی برای انتقال نور به فضای داخلی استفاده خواهد شد.

در سبک طراحی دکوراسیون به سبک شرق دور برای انتقال نور به فضای داخلی از پرده های کاملا سبک و نازک استفاده میشود که براحتی بتوانند نور را از آن به فضای داخلی خانه منتقل کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک شرق دور با سامیت هوم

شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم ارائه دهنده خدماتی مانند طراحی دکوراسیون، محوطه سازی، بازسازی ساختمان و ویلا با بالاترین کیفیت و مناسب‌‎ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام با مشاوران سامیت هوم تماس حاصل بفرمایید. سامیت هوم خدماتی نظیر بازدید و کارشناسی را به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهد دارد. همچنین چیدمان بعد از طراحی نیز به عهده متخصصین شرکت فنی و مهندسی سامیت هوم می باشد.

مقاله های پیشنهادی :